Miley Cyrus gezicht nieuwe D&G zonnebrillen
Dolce & Gabbana strikte Miley Cyrus als het nieuwe gezicht voor de zonnebrillencampagne. Mert Alas maakte de kiekjes.
De Amerikaanse Miley Cyrus kennen we als zangeres, songwriter en acteur. Ze prijkt op de plaatjes maar schreef ook de begeleidende soundtrack voor de campagnevideo. Dat deed ze vanuit haar ervaring op de fotoset. Daar werkte ze samen met de Amerikaanse acteur en model Matthew Nozska. De opnames zijn in Los Angeles gemaakt en laten een sensueel ‘morning after’ gevoel zien.
De brillen uit de nieuwe collectie die Miley draagt zijn vanaf deze maand overal te koop. Voor een paar honderd euro zet je een fraai exemplaar op je neus.
Made in Italy
Italianen en zonnebrillen, ze staan er mee op en gaan er mee naar bed, af gaat hij zelden. Of het nu dag of nacht is, buiten of binnen, hooguit wordt het exemplaar iets omhoog geschoven om dienst te doen als haarband. De zonnebril is veel meer dan oogbescherming, het is een ‘fashion statement’, een statussymbool waarmee de Italiaan zich onderscheidt. Opvallend moet hij zijn en duur, en in ieder geval van een bekend merk, zoals Dolce & Gabbana.
De cursus ‘hoe ga ik als Italiaan gekleed` begint dus altijd met de bril. Geen wonder dat ze ook veel zonnebrillen in Italië maken, heel veel zelfs. 90% van alle (zonne)brillen in de wereld wordt in Italië gemaakt. Het gigantische Italiaans-Franse concern Essilor-Luxottica (bijna 200.000 werknemers), heeft zo’n beetje alle bekende merken in handen. Het Italiaanse Luxottica begon in 1961 in Agordo (Veneto) en werd groot met Persol (per il sole = voor de zon) Ray-Ban, en Oakley en licentiemerken als Chanel, Dolce & Gabbana, Bvlgari, Prada en Ralph Lauren. In 2018 ging het samen met het Franse Essilor. Het hoofdkantoor van de holding is gevestigd in Parijs. In Nederland kennen we het bedrijf van winkelketen Pearl opticiens.
Miley Cyrus gezicht nieuwe D&G zonnebrillen
Miley Cyrus gezicht nieuwe D&G zonnebrillen