SmakenZakenkrant

3D-geprinte pasta biedt creatieve kansen

Al in 2015 ontwikkelde onderzoeksinstituut TNO samen met Barilla een 3D-pastaprinter. De Italianen richtten daarna het bedrijf BluRhapsody op voor de doorontwikkeling en verkoop. Inmiddels zijn er verschillende vormen te koop via de website.

De nieuwe techniek biedt veel creatieve kansen voor de horeca maar ook voor andere doelgroepen. Zo werkte TNO, Barilla en het Erasmus Medisch Centrum samen om 3D-geprinte pilletjes in leuke vormen op maat te maken voor kinderen. Pastadeeg lijkt namelijk op de substantie waarvan een pil wordt gemaakt. Kleintjes slikken de speciale vormen wat makkelijker weg. Volgens Barilla is het zelfs mogelijk dat consumenten met de nieuwe techniek ook thuis hun eigen unieke pastavorm printen. Bijna iedere vorm en kleur is mogelijk zoals bijvoorbeeld deze Amforapot of rode liefdespasta voor Valentijn of andere geluksmomenten. Vooral in Italië maken chefs er al volop gebruik van, als exclusief gerecht of in de vorm van ‘fingerfood’.

Kosten

12 stuks van de Amforapot kost € 15,90 (€ 1,32 per stuk). Voor verzending naar Nederland rekent het bedrijf 25 euro en circa 10 werkdagen. Website: blurhapsody.com

3D-geprinte pasta biedt creatieve kansen
3D-geprinte pasta biedt creatieve kansen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button